Privileged



Privileged är den nya serie sattsningen på Kanal5 som hade premiär idag 19.00. Handlar om Megan Smith (Joanna Garcia) som blir avskedad från sitt jobb som journalist på en skvallertidning. Anledningen är för att hon inte vill skriva om skvaller, utan om människor som betyder något i världen. Det är så hon lyckas få en intervju hos en av de stora fiskarna i Palm Beach, Laurel Limoges (Anne Archer). Hon landar jobbet som stödlärare till Laurels två barnbarn, Rose (Lucy Hale) och Sage Baker (Ashley Newbrough).  Ifall någon undra så får man reda på efter en minut in i serien att Rose och Sage föräldrar dog i en flygcrash. Inget hemligt i denna serien! Men hur som helst så vill Megan bli den bästa läraren och vännen flickorna någonsin kommer ha. Hon vill ta sig ann stora syster rollen helt enkelt. Vilket inte uppskattas hos främst Sage.  Den enda riktiga målet Megan får av mormor Laurel är att hennes barnbarn ska komma in på Duke, till vilket pris som helst. Tydligen så blir det jobbet inte alls lika lätt som Megan trodde det skulle vara. Samtidigt har hon sina egna familje problem som dyker upp. Och undra vad den snygga och charmiga grannen har att erbjuda?

Själv tycker jag det är en väldigt tunn serie. Kan lista ut från första avsnittet vad som kommer hända. Hon kommer lyckas få in dom på Duke och påvägen kommer de alla bli bästa vänner och hon kommer bli tillsammans med grannen samtidigt som hon kommer lyckas lösa alla de problemen hon har med sin familj. Snipp-snapp-slut. Helt enkelt väldigt tunt. Jag ska se ifall de nästa avsnitten är något bättre, men jag tror knappast det. Hela serien får en bläää av mig. Än så länge, man vet ju aldrig!

Något som jag ser fram emot är dock säsong starten av True Blood inatt i USA. Äntligen är den underhållande och sexiga serien tillbaka med sin underbara inlednings melodi. Så när morgonen nalkas, då kommer jag ligga i min säng för att se det första avsnittet i denna säsong. Cant wait.

Var samlade

Kommentera inlägget här (skriv namn annars publiceras ej inlägget):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0